הכנת הקובץ לרקמה ממוחשבת – הטעות השלישית

מצע תפר תחתון חסר או כלל לא קיים

למצע התפר התחתון מספר תפקידים, קודם כל הוא מספק רמה נאותה של יצוב לבד הנרקם. הוא מעלים בעיות רקמה על בדים שנחשבים לבעיתיים לרקמה. ובנוסף הוא גורם לרקמה לבלוט על הבגד (אפקט טקסטוראלי תלת מימדי) ובכך מוסיף לרקמה את מימד העומק.

ע”י שמירה על מספר כללים, הקשורים לאופן ביצוע תפר המצע התחתון, נוכל לפתור את רוב הבעיות הקשורות לתפרים המרכיבים את דוגמאות הרקמה שלנו. ראשית יש לתפור קו תפר מסביב לאזור כדי להגדיר הלכה למעשה את האזור שעומד לקבל את תפר המילוי התחתון. פעולה זו גם מקשיחה את אזור העבודה עליה תתבצע הרקמה.

כאשר ממקמים מצע תחתון מתחת לתפר המילוי העליון של הרקמה עצמה, התכים שבתפר המילוי התחתון מונחים בכיוון ההפוך לכיוון תכי תפר המילוי העליון ובכך תימנע שקיעתם אל תוך אריג הבד עליו הם נרקמים. ניתן גם להשתמש במעט תפר מילוי בתור מצע שיעבוד מצוין במקרים בהם אנו רוקמים על בדים שנחשבים קשים לרקמה ממוחשבת כמו פיקה ופליזים מפוליאסטר. הדבר

יחזק וייצב את אריגי הבד ויאפשר לתפר המילוי העליון לכסות את השטח הנרקם באופן מלא ומושלם.

לסיום, תפר מצע המונח בטורים יכול לשמש לאותה מטרה. תפר רץ במרכז הטור יגרום לטור לבלוט ובכך יוסיף את מימד העומק. תפרים רצים בקצוות הטור הם הפתרון כאשר הטור שוכן בסמיכות לאזור הנרקם בתפר המילוי ובכך מונע מתכי הטור לשקוע אל תוך אזור תפר המילוי. טור מצע צר ומדולל יהווה פתרון ראוי ברקמה על בדי מגבת ויגרום לרקמה על כל מגבת רחצה להראות כמו עבודת אומנות.

Call Now Buttonצרו קשר