הכנת הקובץ לרקמה ממוחשבת – הטעות הראשונה

העדר תכנון מקדים

רקמה ממוחשבתלפני שכל דיגיטייזר טוב מתחיל לעבוד, הוא בדרך כלל מקדיש זמן לתיכנון סדר הביצוע של הרקמה במכונת הרקמה הממוחשבת. תיכנון טוב מתחיל מהחלקים האחוריים, כלומר אותם אובייקטים בדוגמת הרקמה שלא רואים בדרך כלל בעין, ומתקדמים אל חזית הרקמה. בנוסף יש לתת את הדעת לנושא החלפת הצבעים, כאשר העיקרון המנחה הוא שכמה שפחות החלפות של צבע (חוט) כך יטב.

קביעת הדרך הנכונה בה תתקדם הרקמה היא טכניקה שבה תהליך הדיגיטציה מנסה להכתיב סדר רקמה כזה שבו כל התפרים בריקמה בעלי אותו הצבע ירקמו באותו השלב. הדיגיטציה לרקמה ממוחשבת צריכה למעשה להתחיל מהרקע. מטרה נוספת שיש לתיכנון דרך הביצוע היא לעבור מחלק ברקמה הנרקם בצבע חוט מסוים לחלק אחר ברקמה הנרקם באותו צבע חוט מבלי שמכונת הרקמה תצטרך להרים את המחט. הדבר אינו תמיד אפשרי ולעיתים יש לחזור על אותו צבע חוט כדי לשמור על מידות הרקמה אך מקרים אילו צריכים להחשב כיוצאים מין הכלל ולא כעיקרון המנחה בסוגיה.

יש לזכור כי אנו מעוניינים לצמצם למינימות את מספר הפעמים בהן נבצע את פעולת חיתוך חוט הרקמה. כאשר יש לעבור ממקום מסוים ע”ג דוגמת הרקמה למקום מרוחק יותר, נתכנן כך שהמעבר לא יתבצע בקפיצה אלא בעזרת תפר רץ שיעבור באזור של חוט אחר (אשר יכסה מאוחר יותר את התפר הרץ ש”הילך” למקום המרוחק דרכו). טכניקה זו עדיפה על פני חיתוך החוט, עצירת מכונת הרקמה והזזת הרקמה לאזור המרוחק יותר לצורך המשך הרקמה. בכל פעם שנוכל למצוא דרך בתיכנון אשר תגרום לכך שמכונת הרקמה לא תעצור, אנחנו נחסוך בזמן ונגדיל את הפרודוקטיביות של המכונה.

לצערי ראיתי יותר מדי עבודות שתוכננו בצורה גרועה, אם בכלל. לקוחות רבים ניגשו אלי לאורך השנים עם עבודות דיגיטציה לדוגמאות רקמה אותם הם “הכינו” בעצמם באמצעות הפונקציה האוטומטית, ושאלו אותי מדוע הרקמה שלהם לא נרקמה טוב. בשבילי, דיגיטציה היא יותר מרק פשוט להשתמש בפונקצית הסריקה האוטומטית שבתוכנה. כמובן שדוגמת רקמה יכולה להסרק ע”י התוכנה ואח”כ הפונקציה האוטומטית תכיל על האובייקטים הסרוקים תפרים ע”פ תוכנית שתוכננה מראש, אבל לאחר תהליך זה לא יהיה מנוס מהתערבותו של הדיגיטייזר שיאלץ לערוך את הקובץ מחדש כדי להבטיח קובץ דיגיטציה נקי משגיאות ויעיל למכונת הרקמה.

צרו קשר