המדריך לרקמה ממוחשבת

המדריך לרקמה ממוחשבת

ברוכים הבאים ל-“רקמה ממוחשבת”. כאן תוכלו לבטא את רעיונותיכם באמצעות חוטים אמיתיים הנרקמים ע”ג בדים ומוצרי טקסטיל שונים ומגוונים. כאן תוכלו להזמין מוצרים רקומים, ממש כפי שאתם מזמינים מוצרים מודפסים. אך מכיוון שאנו מודעים לעובדה כי מרבית הלקוחות הזקוקים להפקת רקמה אינם מודעים להבחנות המבדלות את תהליכי הרקמה הממוחשבת מהתהליכים המוכרים יותר של הדפסה בעולם הדפוס בעידן הדיגיטלי, מצאנו לנכון לכתוב מדריך זה כדי להאיר, להבהיר ולידע את המתעניינים בהפקת מוצרי טקסטיל הכוללים רקמה, על הנושאים שצריכים להילקח בחשבון כאשר פונים להפקת רקמות ממוחשבות ועל ההדגשים שיש להיות מודעים להם מנקודת מבטם של העוסקים במלאכה.

תהליך יצור מוצרים רקומים שונה ומיוחד במספר מובנים. להבדיל ממוצרים מודפסים, לא לכל המוצרים הקיימים ניתן להוסיף רקמה. ובנוסף, לרוב, לא ניתן להגדיל או להקטין עיצובים המיועדים לרקמה ברגע שהם הומרו לקובץ המיועד לרקמה. מוצרי רקמה תמיד קשורים לסוג בגד מסוים ולאזור עיצוב מסוים על אותו בגד. ניתן להשתמש בצורה או סמל אחד לכל איזור עיצוב. שלא כמו מוצרים מודפסים, את רוב מוצרי הרקמה צריך להמיר לפורמט רקמה מיוחד, כדי שיהיה ניתן ליצור את האמנות שלכם מחוטים. המרת הגרפיקה לפורמט רקמה ממוחשבת מצריכה תשלום חד פעמי, בדומה להכנת גלופה בעולם הדפוס.   

תמונת מסך מתוכנת עריכת רקמה, המדגימה בחירה מבין אזורי רקמה אפשריים ע”ג כובע מצחייה.

העיצובים הגרפים שתשלחו ירקמו בחוטים צבעוניים ייעודיים לרקמה ממוחשבת. לצורך כך, העיצוב שלכם מומר מפורמט סטנדרטי כמו JPEG,GIF או PNG לפורמט קובץ מיוחד המיועד למכונות רקמה ממוחשבות, הקובץ שנוצר כולל מידע על צבעי החוטים התואמים לאזורי הצבע השונים של העיצוב לרקמה ששלחתם והוראות לגבי סדר הפעולות לרקמה וזאת, שוב, בהתאם לאובייקטים השונים המוכלים בקובץ העיצוב ששלחתם. מאחר שהעיצוב הגרפי שלכם ייוצר מחדש בחוטים, עליו להיבחן בעין מקצועית כדי לקבוע ברמה הראשונית את מידת התאימות של הצורה הגרפית להיות “מובעת” ע”י תכי חוטים רקומים. עם גרפיקת מחשב לדפוס ניתן לעשות דברים שלא תמיד ניתן לעשות עם חוט ומחט.

לדוגמה, לא ניתן לרקום שקיפות או צל מדורג. למרות האמור לעיל, עלינו לזכור כי תחום הרקמה הממוחשבת עבר התקדמות עצומה בעשור האחרון, ויכולות ההבעה ברקמה, בעיקר אצל אילו המנוסים ביותר בהכנת קבצי הדיגיטציה לרקמה, הגיעו לרמה שכמעט כל דרישה תתבצע ברמות שלא היו ידועות עד לפני מספר שנים. מדריך זה עוסק בתהליכי ההכנה של העיצובים הגרפים לצורך רקמה וכולל הצעות והארות בכל הקשור בהפקת רקמות ממוחשבות.

להמשך קריאת המדריך, העזרו בקישורים הבאים:

 

Call Now Buttonצרו קשר